Katowice mają jeszcze daleko do bycia najbardziej medialnym miastem wojewódzkim. Tutaj prym wiedzie Warszawa, kolejne miejsce zajmuje Kraków, Poznań i Wrocław – wynika z raportu „Press-Service Monitoring”, który sprawdzał publikacje w mediach w okresie od października do grudnia 2015. Wizytówka naszego regionu – Katowice, uplasowały się dopiero na siódmym miejscu.
– Miasta wojewódzkie to swoista wizytówka regionów, dlatego ich włodarze z roku na rok stawiają na coraz to bardziej wymyślne kampanie reklamowe w celu m.in. poprawy wizerunku, a w rezultacie przyciągnięcia rzeszy turystów. Promocja może też wpływać na procesy inwestycyjne – region będzie bardziej atrakcyjny w oczach inwestorów – stwierdzają autorzy raportu.
Pod względem publikacji w mediach króluje Warszawa. Ponad 440 tys. razy mówiono o stolicy. Ekwiwalent reklamowy pojawiania się w mediach Press-Service określił na ponad 3 mld złotych. Kolejnym miastem był Kraków z ponad 205 tys. publikacji o wartości reklamowej ponad 1,2 mld złotych, dalej Poznań nieco ponad 200 tys. publikacji o wartości ponad 1 mld złotych.
Katowice w zestawieniu pojawiły się jako siódme. O „Mieście Ogrodów” mówiono ponad 280 tys. razy co odpowiada 560 mln złotych zainwestowanym w reklamę. Najwięcej informacji o Katowicach pojawiało się w internecie – ponad 76 tys. publikacji, następnie w prasie – 13,5 tys., radiu – 4,8 tys. i telewizji 3,2 tys.. Ponad połowa publikacji dotyczy mediów regionalnych.
Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.
Najlepszą reklamą są zadowoleni mieszkańcy. I tu, ze skostniałymi jednostkami urzędowymi i zaniedbanymi dzielnicami, jesteśmy daleko w tyle.
Miasto pozbywa się studentów, bo wydziały UŚ powoli przenoszone są do Chorzowa na jakieś zakuprze, do którego bez samochodu ciężko się w ogóle dostać. Do centrum Katowic studenci mogli swobodnie dojeżdżać pociągami, autobusami PKM Jaworzno i Tychy, etc… – kto z nich zdecyduje się na dodatkową przesiadkę w autobus KZK na zupełnie innym bilecie? Nasuwa się więc pytanie – dla kogo ta promocja? Na tym wszystkim z pewnością skorzystają… Gliwice, które mają swoje wydziały politechniki w samym centrum miasta.