Obiekt firmy pogrzebowej / fot. Stow. Prawo, Ekologia Zdrowie
Reklama

Na potencjalnej trasie velostrady Katowice-Sosnowiec wybudował się zakład pogrzebowy. To samowola budowlana twierdzi Urząd Miasta Katowice, przedstawiciel zakładu pogrzebowego mówi, że to obiekt tymczasowy, zgłoszony odpowiedni organom. Sprawą zajął się też Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. 

Obiekt tymczasowy może stać 180 dni na podstawie zgłoszenia. Nie może mieć trwałego związku z gruntem. Na potencjalnej trasie velostrady, czyli szybkiej drogi rowerowej z Katowic do Sosnowca, którą prezentowano wcześniej powstał obiekt zakładu pogrzebowego. To prywatna działka w dzielnicy Borki. Obiekt ma mieć charakter tymczasowy i jak powiedział nam przedstawiciel firmy Mirander, został zgłoszony do urzędu. 

Reklama

„Do miasta nie wpłynął żaden wniosek o pozwolenie na budowę ani zgłoszenie robót budowlanych. W związku z tym obiekt traktujemy jako samowolę budowlaną i niezwłocznie po wpłynięciu informacji właściwy wydział merytoryczny zgłosił sprawę do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Katowicach, w którego kompetencjach jest kontrola przestrzegania i stosowania przepisów prawa budowlanego” – mówi Sandra Hajduk z Urzędu Miasta Katowice.

Przebieg Velostrady Katowice-Sosnowiec / fot. GZM

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Katowicach wszczął podstępowanie administracyjne odnośnie budynku przy ulicy Borki 15a jeszcze wcześniej, na wniosek Stowarzyszenia Prawo Ekologia Zdrowie w Katowicach. 

Do kwietnia 2024 roku ma być opracowana koncepcja velstrady z Katowic do Sosnowca. To droga, która nie może mieć wielu zakrętów, bo wtedy sens jej funkcjonowania byłby niewielki. 

„Dopiero opracowana na zlecenie GZM koncepcja techniczna wskaże możliwy do realizacji przebieg metropolitalnej drogi rowerowej pomiędzy Katowicami a Sosnowcem, co stanowić będzie podstawę do dalszych prac projektowych, a następnie robót budowlanych. Autor koncepcji ma za zadanie ustalić optymalny przebieg velostrady” – dodaje rzecznik katowickiego magistratu. 

Velostrada Katowice-Sosnowiec ma mieć niespełna 10 km. Powstanie w ciągu najbliższych kilku lat. Trasa ma przebiegać od katowickich Bulwa­rów Rawy, w okolicy ul. Bankowej, przez tereny na wschód od drogi ekspresowej S86, aż po centrum Sosnowca. Koniec trasy został przewidziany przy parku Dietla, nieopodal ul. Żeromskiego.

Radni zrobili dobrze deweloperowi, a mieszkańcy protestowali. Krzyczeli „hańba”. Uchwałę zablokował wojewoda

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
30 − 23 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.