Przejazd remontowanym odcinkiem A4 / fot. InfoKatowice.pl

Będą podwyżki na A4 Katowice-Kraków, koncesjonariusz wystąpił do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o zgodę na podniesienie cen. Podwyżka dotknie m.in. kierowców samochodów osobowych.

Chodzi o wzrost cen z 10 zł do 12 zł na bramkach w Mysłowicach i Balicach. Kierowcy pojazdów kategorii pierwszej, czyli samochodów o dwóch osiach (m.in. osobowych) zapłacą za przejazd całym odcinkiem 24 zł.

Zmiany mają wejść w życie od 1 października.

Obecnie na A4 z Katowic do Krakowa nie jeździ się dobrze, roboty drogowe obniżają mocno jakość przejazdu tym odcinkiem, nie mówiąc już o pracach drogowych przed bramkami i dodatkowych zatorach tworzących się z powodu zamkniętej DK86.

Zmianom w obowiązującym cenniku towarzyszyć ma utrzymanie stawki preferencyjnej dla kierowców samochodów osobowych, którzy wnoszą opłaty poprzez elektroniczny pobór opłat A4Go i Telepass oraz aplikacje Autopay i SkyCash. Od października br. będą płacić za przejazd na każdej bramce o 4 zł mniej, czyli 8 zł.

Oznacza to, że kierowcy samochodów osobowych wnoszący opłaty automatycznie będą mieli od 1 października 2020 roku stawkę niższą o 20 proc. w stosunku do obecnej stawki 10 zł. Stawka 8 zł obowiązywała przed ponad dziesięciu laty, tzn. od 1 grudnia 2009 roku.

Stawki preferencyjne dla pojazdów kategorii 2 i 3 (17 zł na każdym PPO) i kategorii 4 i 5 (30 zł na każdym PPO) zostaną utrzymane.

“Mimo planowanej zmiany stawek opłat za przejazd, kierowcy, którzy wybiorą automatyczne metody płatności za przejazdy, dzięki rabatowi w wysokości 4 zł wciąż będą mogli podróżować taniej. Korzystający z A4Go w formule pre-paid, do końca września br. mogą nabywać impulsy, czyli przejazdy autostradą A4 Katowice-Kraków, w cenie 7 zł, ważne przez kolejne dwa lata niezależnie od zmian cennikowych” – mówi Rafał Czechowski, rzecznik pasowy SAM SA. – “Zmiana stawek za przejazd wynika ze wzrostu kosztów eksploatacji i utrzymania projektu, jakim jest zarządzany przez nas odcinek autostrady A4 w okresie ostatnich pięciu lat. Na przestrzeni ostatnich miesięcy, korzystając z niższego poziomu ruchu, prowadzimy intensywne prace remontowe, które mają zwiększyć komfort i bezpieczeństwo podróżowania autostradą. Cały czas ponosimy spore nakłady inwestycyjne, w tym m.in. w nowoczesne i szybkie metody wnoszenia opłat, obejmujące również prace nieprzewidziane w umowie koncesyjnej” – dodaje.

Z A4 na S1

A4 jest używana jako alternatywa w kierunku na Tychy i Bielsko-Białą. Z powodu prac drogowych trzeba uważać, bo tylko z prawego pasa można zjechać z A4 na S1. Jeżeli ktoś nie będzie uważny i przejedzie rozdzielenie remontowanej drogi, to będzie musiał uiścić opłatę na bramce. Jeżeli zdecyduje się nawrócić, to też czeka go opłata.

W I kwartale 2020 r. przychody Grupy Kapitałowej Stalexport Autostrady osiągnęły poziom ok. 73,2 mln zł. Zysk netto wzrósł z 5 mln zł w I kwartale 2019 r. do blisko 32 mln zł w analizowanym okresie sprawozdawczym, przy czym wynik I kwartału 2019 uwzględniał obciążenie kosztem z tytułu płatności na rzecz Skarbu Państwa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
5 + 20 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.