Wizualizacja węzła przesiadkowego / fot. UM Katowice
Reklama

Rozpoczyna się kolejny etap prac w obrębie pętli tramwajowej w Brynowie, to tam powstanie w sumie ponad 500 miejsc parkingowych. Wykonawca przystępuje do prac budowlanych w związku z tym od dzisiaj tj. 14 stycznia 2019 r. zmieni się organizacja ruchu tramwajowego w rejonie pętli.

Wykonano już mur oporowy pod parking wzdłuż ulicy Kościuszki. Obecnie trwają przygotowania do wzmocnienia gruntu pod fundamenty garażu wielopoziomowego. Dzisiaj ruszają prace związane z budową punktu obsługi pasażerskiej.

Reklama

– W związku z tym zmieni się organizacja ruchu części tramwajów, a także lokalizacja przystanków. Tramwaje będą kursować do wiaduktu kolejowego nad ulicą Kościuszki. Będzie tam zamontowany rozjazd umożliwiający przejazd  tramwajów na sąsiedni tor. Kursować będą tramwaje przystosowane do jazdy w obu kierunkach bez nawracania na pętli – mówi Ewa Lipka, rzecznik katowickiego magistratu.

Przypomnijmy, że budowa centrum przesiadkowego w Brynowie to jeden z elementów „Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych”.

– Zrealizowanie zaplanowanych działań, w perspektywie najbliższych kilku lat, przyniesie odczuwalną poprawę jakości życia poprzez możliwość bezpiecznego i sprawnego przemieszczania się po mieście z wykorzystaniem różnych rodzajów transportu, wzajemnie zintegrowanych i tworzących jednolity, zrównoważony system – deklaruje w komunikacie prasowym Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Utrudnienia dla pasażerów

W rejon Brynowa kursować będą dwie linie tramwajowe – nr 16 i 36, obsługiwane wagonami dwukierunkowymi. Przystanek dla tramwajów zlokalizowany zostanie przed wiaduktem (w rejonie firmy PKP Cargo SA). Tymczasowy przystanek tramwajowy funkcjonował będzie pod nazwą „Brynów Huberta”. Rozwiązanie to zapewni możliwość przemieszczania się do i z centrum Katowic ze wspólną częstotliwością kursowania co ok. 7-8 minut.

  • linia nr 6 – nie będzie dojeżdżać do Brynowa. Tramwaj kursował będzie na trasie „Bytom Łagiewniki Zajezdnia” – „Katowice Plac Miarki”,
  • linia nr 14 – nie będzie dojeżdżać do Brynowa. Tramwaj kursował będzie na trasie „Mysłowice Dworzec PKP”  – „Katowice Plac Miarki”,
  • linia nr 16 – kursować będzie relacji: „Katowice Koszutka Słoneczna Pętla” – „Katowice Brynów Huberta” (obsługa wagonami dwukierunkowymi),
  • linia nr 19 – korekty godzin odjazdów oraz obsady taborowej,
  • linia nr 33 – zostanie zawieszona,
  • linia nr 36 – kursować będzie relacji „Katowice Zawodzie Zajezdnia” – „Katowice Brynów Huberta” (obsługa wagonami dwukierunkowymi),
  • linia nr 43 – wprowadzenie relacji: Chorzów Batory Zajezdnia – Katowice Wełnowiec Plac Alferda.

W zakresie komunikacji autobusowej utrzymany zostanie dotychczasowy sposób obsługi stanowisk przystanków autobusowych: „Brynów Pętla” i „Brynów Kościuszki”. Tym samym zachowana zostanie możliwość dokonywania podróży w systemie przesiadkowym autobus/tramwaj z koniecznością dojścia do tymczasowego przystanku tramwajowego „Katowice Brynów Huberta” (ok. 270 metrów).

Trasa autobusowej komunikacji zastępczej T-16 – MAPKA

  • w kierunku Brynowa dokonywać będą przejazdu ulicami: 3 Maja (obsługa przystanku „Katowice Plac Wolności”), Słowackiego, obsługa podziemnego dworca autobusowego (stanowisko nr 5, kier. Muchowiec), Dworcową, Kościuszki (obsługa przystanku „Katowice Plac Miarki” – stanowisko tymczasowe zlokalizowane w rejonie skrzyżowania z ul. Kopernika) oraz wszystkich przystanków tramwajowych, które z racji obsługi komunikacją autobusową usytuowane zostaną w tymczasowych lokalizacjach przy jezdni ulicy Kościuszki,
  • w kierunku centrum Katowic dokonywać będą przejazdów ulicami: Kościuszki z obsługą przystanków „Brynów Słowików”, „Brynów Drozdów”, „Brynów Gawronów”, „Brynów Zgrzebnioka” obsługiwanych przy peronach tramwajowych (demontaż barierek ochronnych), Ceglaną (obsługa przystanku „Katowice Kościuszki Szpital” – tymczasowa lokalizacja w rejonie skrzyżowania ul. Kościuszki z ul. Ceglaną), Wita Stwosza (obsługa przystanków: „Katowice Wita Stwosza”, „Katowice Wita Stwosza Archikatedra” oraz „Katowice Plac Miarki”), Kochanowskiego, Dworcową, obsługa podziemnego dworca autobusowego (stanowisko nr 9, kier. Ochojec), Słowackiego, Matejki, Plac Wolności, Słowackiego.

Centrum przesiadkowe w Brynowie powstaje w rejonie istniejącej dziś pętli tramwajowej. Koszt inwestycji to 62,9 mln zł, a wykonawcą jest firma WARBUD SA w partnerstwie z przedsiębiorstwem STOR. Zakończenie inwestycji Centrum Przesiadkowego „Brynów” zaplanowane jest na II kwartał przyszłego roku – powstanie wtedy trzykondygnacyjny parking o pojemności 499 miejsc wraz z systemem informacji o zajętości parkingu, parking  naziemny o pojemności 49 miejsc postojowych dla funkcji Park & Ride, poczekalnia wyposażona w punkty obsługi pasażerskiej, parking dla rowerów oraz Miejsca postojowe Kiss&Ride.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
6 + 13 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.