Reklama

Nowa droga rowerowa połączy Dąbrówkę Małą, Burowiec i Szopienice. Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Katowice właśnie przedstawił dwa warianty przebiegu nowej drogi dla rowerów. Połączy Dąbrówkę Małą, Burowiec i Szopienice. Władze zmieniły pierwotną koncepcję i część drogi rowerowej zaplanowały zgodnie z sugestiami i prośbami mieszkańców.

Katowicki magistrat przedstawił koncepcję budowy drogi dla rowerów pod nazwą „Połączenie ul. Konnej z ul. Techników i ul. Niepodległości oraz trasą rowerową nr 5”. Chodzi o drogę rowerową z Dąbrówki Małej, przez Burowiec (rejon budowanego basenu), do Szopienic.

Reklama

Obecna koncepcja różni się od pierwotnej, przedstawionej w marcu (pisaliśmy o niej tutaj). Pierwsze plany wzbudziły mieszane uczucia mieszkańców, którzy sugerowali, by drogi nie prowadzić wzdłuż ulicy gen. J. Hallera, poprzez niebezpieczny węzeł drogowy tej ulicy z aleją W. Roździeńskiego.

Wtedy też, Rada Jednostki Pomocniczej nr 14 Dąbrówka Mała (tzw. rada dzielnicy), Stowarzyszenie Przyjaciół Dąbrówki Małej i Burowca oraz grupa „Burowiec – Inicjatywa Mieszkańców” proponowały, by drogę rowerową poprowadzić wzdłuż torów kolejowych, pomiędzy torami a ogródkami działkowymi (pisaliśmy o tym tutaj). Dziś w tym miejscu znajduje się zabłocona ścieżka, łącząca rejon kościoła parafialnego i starego dworca kolejowego w Dąbrówce Małej z osiedlem Przedwiośnie.

Zmieniony przebieg

Przedstawiony w grudniu przebieg drogi dla rowerów ma połączyć ul. Techników z rejonem kościoła parafialnego w Dąbrówce Małej, następnie skomunikować Dąbrówkę z budowanym basenem przy ul. Konnej w Burowcu, a dalej biec do Szopienic, gdzie ma połączyć się drogą rowerową nr 5 (rejon skrzyżowania ul. Morawa i ul. Brynicy).

Obecnie istniejąca droga rowerowa prowadzi od skrzyżowania ulic ks. J. Popiełuszki i Techników, dalej na północ wzdłuż ul. ks. J. Popiełuszki, poprzez przejazd kolejowy, wzdłuż al. Niepodległości, do kościoła. Zaproponowano dwa warianty: budowę „na nowo” drogi rowerowej wzdłuż ul. ks. J. Popiełuszki (wówczas ulica stałaby się jednokierunkowa, z kierunkiem jazdy od ul. Techników do przejazdu kolejowego) lub bezpieczniejsze (i znacznie droższe) wybudowanie tunelu pieszo-rowerowego pod linią kolejową.

Dalej droga dla rowerów będzie prowadzić od starego dworca w Dąbrówce Małej, wzdłuż torów kolejowych w kierunku południowym (pomiędzy torami a ogrodzeniem ogródków działkowych), pod wiaduktem alei W. Roździeńskiego, do osiedla mieszkaniowego przy ulica Pogodnej i Przedwiośnie. Tuż za wiaduktem (przy garażach) droga rowerowa zakręci , by biec wzdłuż al. W. Roździeńskiego na wschód.

W dalszym biegu zaproponowano znów dwa warianty. Pierwszy z nich zakłada, że droga pobiegnie między blokiem przy ul. Pogodnej 4 a blokiem przy ul. Pogodnej 6, następnie wzdłuż ulicy Przedwiośnie, aż do jej skrzyżowania z ul. Kuśnierską. Stamtąd wzdłuż ul. Kuśnierskiej do skrzyżowania tej ulicy z ul. gen. J. Hallera. Drugi wariant zakłada, że droga rowerowa pobiegnie obecnym chodnikiem wzdłuż al. W. Roździeńskiego, do skrętu na ul. gen. J. Hallera, a stamtąd obecnym chodnikiem wzdłuż ul. gen. J. Hallera, do skrzyżowania tej ulicy z ul. Kuśnierską. Drugi wariant „omijałby” więc osiedle Przedwiośnie od północy i północnego-wschodu.

Od skrzyżowania ulic Kuśnierskiej i gen. J. Hallera droga rowerowa będzie przebiegać wzdłuż ulicy gen. J. Hallera (po jej południowej stronie), obsługując m.in. tereny budowanego basenu oraz rejon Miejskiego Domu Kultury. Po południowej stronie konieczne będzie zmniejszenie liczby miejsc postojowych (w rejonie numerów 11, 13, 13a). Droga rowerowa „skręci” z ul. gen. J. Hallera w ulicę Siewną. Z kolei ulica Siewna zostanie przebudowana do drogi jednokierunkowej (z kierunkiem jazdy do ul. J. Korczaka).

Wraz z budową drogi rowerowej rozważana jest budowa połączenia drogowego dwóch niezależnych i niepołączonych dziś odcinków ulicy Siewnej. Rowerem można będzie pojechać dalej, przez skrzyżowanie z ul. A. Kocura (obok cmentarza ewangelickiego), do ul. Brynicy, a stamtąd do skrzyżowania z ul. Morawa.

Koncepcja przebiegu drogi rowerowej została przedstawiona na platformie konsultacji społecznych. Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi do 5 stycznia 2018 r. (tutaj).

Reklama

1 Komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
18 + 19 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.