Prezydent Katowic Marcin Krupa
Reklama

Miasto Katowice ma nowe zamierzenia odnośnie strefy „tempo 30”. Mają pojawić się kolejne elementy inżynierii ruchu, uniemożliwiające rozwinięcie większej prędkości. Jakie? No właśnie tego miasto nie zdradza.

– To nie jest koniec, jeżeli chodzi o kwestię realizacji tej idei stopniowego ograniczenia ruchu w centrum miasta – mówił na ostatniej sesji Rady Miasta Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Jesteśmy w trakcie analiz i wprowadzania kolejnych rozwiązań na tych ciągach komunikacyjnych, w których ta strefa funkcjonuje. Rozwiązań już takich bardziej zaostrzających możliwość przemieszczania się z większą prędkością – dodał Krupa.

Reklama

Faktycznie magistrat plany ma, jednak ich nie zdradza. Zapytaliśmy w Urzędzie Miasta i jak się okazało, katowiccy urzędnicy ciągle rozmyślają nad rozwiązaniami, które mają zostać wprowadzone. 2016 rok zbliża się za to wielkimi krokami.

– Zgodnie ze słowami Pana Prezydenta, takie analizy, które pokażą kolejne działania, dopiero trwają – poinformowała nas Justyna Łukasiewcz-Musiał rzecznik magistratu.

Udało nam się jednak dowiedzieć jakie elementy spowalniające ruch wprowadzono w strefie uspokojonego ruchu w Katowicach.  Poniżej pełna lista.

  1. Sygnalizacje świetlne funkcjonujące w trybie „ALL RED”:

– Kościuszki – PCK – Powstańców

– Mickiewicza – Stawowa

– Skargi (przejście dla pieszych)

– Korfantego – Moniuszki

  1. Wyniesione przejścia dla pieszych:

– Wita Stwosza

– Wojewódzka

– Tylna Mariacka

– Młyńska

– Plebiscytowa

– Powstańców

– Lompy

– Reymonta

– Podgórna

– Batorego

– Plac Oddziałów Młodzieży Powstańczej

– Pańki

  1. Wyniesione tarcze skrzyżowań:

– Wojewódzka – Podgórna

– Królowej Jadwigi – Ligonia

– Powstańców – Sienkiewicza

  1. Progi zwalniające:

                – Tylna Mariacka

                – Teatralna

  1. Odgięcia torów jazdy wynikające m.in. z naprzemiennego parkowania pojazdów:

                – Kościuszki

                – Wojewódzka

                – Powstańców

                – Plebiscytowa

                – Królowej Jadwigi

                – Reymonta

  1. Miejscowe przewężenia jezdni:

                – Barbary

  1. Nawierzchnie o odmiennej strukturze (kostka brukowa itd.):

                – Krzywa

                – Skalna

                – Barbary

                – Astrów

                – Plebiscytowa

                – Królowej Jadwigi

                – Sienkiewicza

                – Rybnicka

                – Reymonta

                – Kobylińskiego

                – Dąbrowskiego

                – Jordana

                – Kilińskiego

                – Podgórna

                – Opolska

                – Chopina

                – Piastowska

                – Uniwersytecka

                – Bankowa

                – Teatralna

                – Wodna

                – Pawła

Reklama

4 KOMENTARZE

  1. A kiedy miasto zajmie się budową obwodnic z prawdziwego zdarzenia? Katowice to ostatnie miasto wojewódzkie, które nie ma ŻADNEJ obwodnicy. Nawet Olsztyn zaczął budowę.

  2. @Driver Katowice dla Odmiany wprowadziły obwodnice :A4 i DTŚ,obie biegnące równoleżnikowo do centrum miasta .Obie te arterie prowadzą ruch lokalny i tranzytowy.Obie przyczyniają się do zwiększenia emisji karcinogennych związków,a tym samym do przedwczesnych zgonów mieszkańców.Obecne władze nawet nie wiedzą jakie jest zagrożenie.Dopiero następne pokolenia wyprowadzą ruch pojazdów spalinowych poza miasto,tak jak robią to w miejscach gdzie władza jest rozumna.Krupa powiedział na tegorocznym Kongresie Ekonomicznym :”Ludzie muszą się nacieszyć jazdą autami ” !!!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
22 − 18 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.