Urząd Miasta w marcu 2017 roku ogłosił zamiar wytyczenia drogi dla rowerów z Dąbrówki Małej do Burowca. Nowe połączenie ma umożliwić rowerzystom przejazd spod kościoła parafialnego w Dąbrówce do budowanego nowego basenu. Droga rowerowa miała być gotowa w 2018 roku. Miała.
Pierwsze plany wzbudziły mieszane uczucia mieszkańców, którzy sugerowali, by drogi nie prowadzić wzdłuż ulicy gen. J. Hallera, poprzez niebezpieczny węzeł drogowy tej ulicy z aleją W. Roździeńskiego.
Wtedy też, Rada Jednostki Pomocniczej nr 14 Dąbrówka Mała (tzw. rada dzielnicy), Stowarzyszenie Przyjaciół Dąbrówki Małej i Burowca oraz grupa „Burowiec – Inicjatywa Mieszkańców” proponowały, by drogę rowerową poprowadzić wzdłuż torów kolejowych, pomiędzy torami a ogródkami działkowymi. Dziś w tym miejscu znajduje się zabłocona ścieżka, łącząca rejon kościoła parafialnego i starego dworca kolejowego w Dąbrówce Małej z osiedlem Przedwiośnie.
Dopiero w 2019 roku
W grudniu 2017 roku katowicki magistrat przedstawił koncepcję budowy drogi dla rowerów pod nazwą „Połączenie ul. Konnej z ul. Techników i ul. Niepodległości oraz trasą rowerową nr 5”. Kolejne zmiany koncepcji spowodowały, że ścieżka na dalszym odcinku pobiegnie ostatecznie od Burowca w kierunku Borek (wzdłuż ul. J. Korczaka).
W październiku Naczelnik Wydziału Inwestycji UM Katowice Adam Kochański poinformował mieszkańców Burowca, że w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Katowicka Infrastruktura Rowerowa” – Połączenie ul. Konnej z ul. Techników i ul. Niepodległości oraz trasą rowerową nr 5 w Katowicach opracowany został projekt koncepcyjny w/w drogi dla rowerów. W 2019 r. przewidziane jest ogłoszenie postępowania przetargowego na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej.