Wizualizacja centrum przesiadkowego Zawodzie / fot. UM Katowice
Reklama

Zmiany w organizacji ruchu na ulicy Bagiennej. W Katowicach powstaje centrum przesiadkowe Zawodzie. Kolejny etap pracy wymusi zmiany organizacji ruchu na ulicy Bagiennej. Te zaczną obowiązywać od 6 czerwca. Inwestycję w Zawodziu realizuje firma ZUE SA, która podpisała jako lider konsorcjum umowę o wartości 66,4 mln zł brutto.

– W związku z prowadzonymi pracami konieczne jest zawężenie ulicy Bagiennej do jednego pasa ruchu w kierunku do Mysłowic. Na trasie do Katowic pozostawione będą dwa pasy ruchu. Zmiany będą obowiązywać do 31 sierpnia – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Katowice.

Reklama

Budowa centrum przesiadkowego w Zawodziu to jeden z elementów „Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych”. Obecnie powstają cztery,  z dwóch miasto zrezygnowało. Nie powstaną węzły w Piotrowicach i Podlesiu.

– Realizacja inwestycji przyniesie wiele korzyści mieszkańcom, takich jak zmniejszenie hałasu czy emisji spalin. Dodatkowo dzięki realizacji centrum przesiadkowego można będzie skoordynować częsty odjazd komunikacji miejskiej, co w założeniach ma zachęcić do korzystania właśnie z niej w trakcie dojazdu do centrum miasta – deklaruje Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Magistrat ma ambitne plany, co do ilości połączeń obsługujących węzeł przesiadkowy. Tramwaje w kierunku centrum będą odjeżdżały ok. 20 – 24 razy na godzinę, tj. co 2,5 – 3 min. (min. 6 linii), natomiast w kierunku Szopienic, Sosnowca, Mysłowic będzie to ok. 12 -15 odjazdów na godzinę, tj. co 4-5 min. (3 linie). Autobusy odjeżdżające w kierunku wschodnim tj. Mysłowic, Szopienic, Janowa, Nikiszowca, Giszowca będą odjeżdżać ok. 20 – 24 razy na godzinę, tj. co 2,5 – 3 min. (min. 12 linii), natomiast autobusy przelotowe przez centrum będą odjeżdżały co 10 min. (3 linie).

Centrum przesiadkowe zawodzie ma być gotowe pod koniec 2019 roku. Inwestycja obejmuje: budynku dworca o powierzchni 365 m2 (m.in. zaplecze socjalne dla kierowców i motorniczych, kiosk, punkt sprzedaży biletów i toalety), dwóch parkingów naziemnych dla 275 samochodów, wiaty dla 36 rowerów, wiaty peronowej, miejsc postojowych dla autobusów i punkty Kiss&Ride.

W sumie miasto planuje 8 takich inwestycji, 2 powstaną w okresie najbliższych dwóch lat. Jeszcze w tym roku zostanie otwarty węzeł przesiadkowy Ligota. W przypadku węzła w Brynowie – trwają prace przygotowawcze. Inwestycja ta zostanie zakończona w III kwartale 2019 roku. Czwarty węzeł powstaje przy ulicy Sądowej – ma za zadanie obsługiwać kursy dalekobieżne i przejąć rolę dworca na ulicy Piotra Skargi.

Miasto wycofało się z budowy dwóch węzłów przesiadkowych. Miały być gotowe w 2019 roku

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
8 + 15 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.