Dworzec PKP / foto: Infokatowice.pl

Z Katowic do Zwardonia koleją nie dojedziesz. Trzeba będzie przesiadać się na autobus. Utrudnienia rozpoczną się w najbliższy wtorek 17 kwietnia i potrwają do 28 maja. Niedogodności spowodowane są pracami inwestycyjnymi PKP PLK, po ich zakończeniu pociągi pojadą szybciej.

Przesiadka będzie dotyczyć odcinka Bielsko Biała – Łodygowice, za wszystkie pociągi Kolei Śląskich wprowadzona zostanie  zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Bielsko Biała – Łodygowice / Żywiec.

Pociągi Kolei Śląskich do Zakopanego będą skierowane  zmienioną trasą przez Kozy, Wadowice. Zastępcze komunikacja autobusowa zostanie również wprowadzona na odcinku na odcinku Bielsko Biała – Zwardoń, dla pociągu  IC „Soła” relacji Warszawa – Zwardoń. Pociąg IC „Halny” relacji Bydgoszcz – Zakopane zostanie skierowany również zmienioną trasą przez Kozy, Wadowice.

– Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów na tej trasie zostały uwzględnione w rozkładach jazdy pociągów. Podróżni będą również informowani przez zapowiedzi megafonowe oraz drużyny konduktorskie – informuje Jacek Karniewski z PKP PLK.

Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów wynikają z prac na odcinku Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra. Ich efektem będzie podniesienie prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i do 100 km/h dla pociągów towarowych. Zwiększy się również poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo- drogowych oraz komfort obsługi podróżnych.

Już wykonano

W ramach projektu PLK wymieniły już tor i sieć trakcyjną na odcinku Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra oraz tor na odcinku  Bielsko Biała Lipnik – Bielsko Biała Leszczyny. Wymieniono także rozjazdy oraz przebudowano sieć trakcyjną w stacji Bielsko Biała Leszczyny. Zakończono przebudowę peronów na stacjach: Bielsko Biała Leszczyny, Wilkowice Bystra (peron 2) oraz na przystankach osobowych: Bielsko Biała Lipnik (peron 2)
i Bielsko Biała Mikuszowice (peron 2). Na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych została wymieniona nawierzchnia drogowa, a na czterech montowane są nowe urządzenia sygnalizacji. Zakończono remont 25 obiektów inżynieryjnych w jednym z dwóch torów.

Kolejne prace

Wymienione będą jeszcze min. rozjazdy oraz sieć trakcyjna na odcinku Bielsko Biała – Bielsko Biała Lipnik oraz w stacji Wilkowice Bystra. Prace obejmą też pozostałe przejazdy kolejowe i montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Zakończenie robót planowane jest w październiku 2018 r. Szacunkowy koszt tych prac to ok. 66 mln zł

Poprawa linii Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała – Zwardoń (nr 139) to jedno z zadań, które usprawni m.in. przewóz pasażerów i towarów na Górnym Śląsku. Inwestycja realizowana jest ze środków budżetowych w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała – Zwardoń (granica państwa)”, którego szacunkowa wartość wynosi 200 mln zł.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
23 × 17 =