Wizualizacja centrum przesiadkowego Zawodzie / fot. UM Katowice
Reklama

Jeden z miejskich radnych poprosił władze Katowic, by rozważyły możliwość budowy ekranów dźwiękochłonnych. Ekrany miałyby oddzielać powstające centrum przesiadkowe w dzielnicy Zawodzie od bloków mieszkalnych przy ul. Łącznej. Urzędnicy poinformowali, że nie przewidziano budowy takich ekranów w ramach inwestycji wartej ponad 66 mln zl. Aby obniżyć hałas zostaną zastosowane specjalne technologie, które mają zmniejszyć negatywny wpływ centrum przesiadkowego na sąsiedztwo.

Pod koniec marca tego roku, radny miejski Maciej Biskupski zaproponował budowę ekranów dźwiękochłonnych, które mogłyby oddzielić budynki mieszkalne przy ul. Łącznej 2 i 4 od powstającego centrum przesiadkowego na Zawodziu i ulicy Bagiennej (droga krajowa nr 79).

Reklama

Władze miasta poinformował, że nie będzie budowy ekranów akustycznych. Nie przewidywała tego wydana w 2015 roku decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej inwestycji. Chcąc jednak w jakiś sposób zmniejszyć uciążliwość przyszłego centrum przesiadkowego zaproponowano specjalne rozwiązania techniczne.

W celu ograniczenia hałasu w projekcie przewidziano następujące rozwiązania chroniące środowisko: torowisko w jezdni z zastosowaniem „szyny pływającej”, wkładki wibroizolacyjne do komór szynowych, zastosowanie mat wibroizolacyjnych, zastosowanie zalewy z żywic poliuretanowych. Przedmiotowe przedsięwzięcie z uwagi na lokalizację i charakter przedsięwzięcia, który stanowi kontynuację funkcji komunikacyjnej występującej na przedmiotowym obszarze oraz zastosowane rozwiązania techniczne, nie spowoduje ponadnormatywnego oddziaływanie na środowisko w zakresie emisji zanieczyszczeń do powietrza, hałasu, ścieków oraz odpadów – poinformował wiceprezydent miasta Mariusz Skiba.

Inwestycję w Zawodziu realizuje firma ZUE SA, która podpisała jako lider konsorcjum, wspólnie ze spółką Unibep umowę o wartości 66,4 mln zł brutto. Pierwsi pasażerowie skorzystają z centrum w IV kwartale 2019 r. Inwestycja centrum przesiadkowego obejmuje budowę: budynku dworca o powierzchni 365 m2 (m.in. zaplecze socjalne dla kierowców i motorniczych, kiosk, punkt sprzedaży biletów i toalety), dwóch parkingów naziemnych dla 275 samochodów, wiaty dla 36 rowerów, wiaty peronowej, miejsc postojowych dla autobusów i punkty Kiss&Ride.

Pierwszy węzeł przesiadkowy powstanie w Ligocie, tutaj prace już są zaawansowane, a pierwsi podróżni będą mogli z niego skorzystać w połowie 2018 roku.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
25 − 2 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.