Print Screen ze strony Katowicemusic.com
Reklama

Katowice Miasto Ogrodów ma nową domenę i osobną stronę poświęconą właśnie muzyce. Katowicemusic.com kosztowała nie mało i zdaje się nikt się nią nie interesuje, bo większość newsów przedawniła się kilka miesięcy temu. Czyżby muzyka ustała od tego czasu w Katowicach?

Ciągle odnosimy wrażenie, że uzyskany tytuł Kreatywnego Miasta Muzyki przez Katowice, to jest pic na wodę, za którym kryje się po prostu szastanie pieniędzmi. To zdaje się kolejny przykład.

Reklama

O tej stronie przyznamy się bez bicia, nie wiedzieliśmy – chociaż gdzieś towarzyszący jej profil na Facebooku mignął nam na „ścianie”.  Sprawdziliśmy ile kosztowała i nie była to mała kwota. Ponad 13,5 tys. zł kosztowało przygotowanie strony na platformie WordPress – jak zaznaczono nam w KMO: „ze względu na jego powszechność, małą awaryjność i ciągłe rozbudowanie platformy WordPress”. Witrynę przygotowała firma  Deploy M. Smoliński.

7 tys. zł natomiast zapłacono za przetłumaczenie tekstów na język angielski, te następnie zostały umieszczone na stronie.

Szablon zły

Zapytaliśmy, dlaczego nie zdecydowano się skorzystać z szablonu – czyli gotowej strony WWW, którą można było kupić za kilkaset złotych. Wyszłoby zdecydowanie taniej, następnie tylko odpowiedni szablon wypełnić treścią.

Dostępne szablony nie były jednak wystarczające dla potrzeb portalu katowicemusic.com i nie dawały możliwości dalszego rozbudowywania portalu. Praca programistów była niezbędna dla optymalizacji korzystania ze strony internetowej wykorzystującej różnego rodzaju treści: zdjęcia wysokiej rozdzielczości, filmy itp. – wyjaśniał nam Łukasz Kałębasiak z Katowice Miasto Ogrodów. – Niezbędne było także dopracowanie i zaprogramowanie responsywności strony na potrzeby wyświetlaczy powszechnie używanych urządzeń mobilnych i przeglądarek pracujących w systemach OS, Windows, Android – dodaje.

Z tym, że płatne szablony dostępne w sieci, które kosztują od 40-60 dolarów zdaje się doskonale spełniają wszystkie te wymagania, zresztą z tego co widać KMO nie ma zbyt dużych wymagań. Strona powstała i po prostu sobie „wisi w sieci”.

Zapomniana?

Praktycznie wszystkie informacje, które zostały na niej zamieszczone (te newsowe) przedawniły się kilka miesięcy temu. Jest tylko jedna ustawiona na 2018 rok, która ciągle jest aktualna. Strona po prostu powstała, następnie została zapomniana.

Po wejściu na Katowicemusic.com wita nas informacja z grudnia 2016 roku, że już od roku miasto Katowice ma tytuł Kreatywnego Miasta Muzyki UNESCO. Następnie zapowiedź Katowice JazzArt Festival (kwiecień 2017), Katowicki koncert Colina Stetsona w radiowej Dwójce (kwiecień 2017), Krakowice gospodarzem Kongresu Sieci Miast Kreatywnych UNESCO (czerwiec 2018) i AXIS MUNDI – Piosenki ze środka świata (maj 2017).

Dalej można też znaleźć informację o Music Hubie czy Muzykograntach, do których nabór skończył się w marcu 2017.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
19 − 3 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.