Węzeł przesiadkowy Ligota / fot. UM Katowice
Reklama

Katowicki radny już chce więcej miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych. Będą dodatkowe miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych przy budowanym centrum przesiadkowym w dzielnicy Ligota? Chce tego miejski radny. Chodzi m.in. o zapewnienie takich miejsc dla uczniów niepublicznej szkoły integracyjnej.

Obecnie trwa budowa centrum przesiadkowego w dzielnicy Ligota, w pobliżu dworca kolejowego. Radny Krzysztof Pieczyński z Forum Samorządowego zaproponował władzom miasta, by przy centrum zaplanować dodatkowe miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych. Chodzi o zapewnienie miejsc m.in. dla uczniów pobliskiej niepublicznej szkoły integracyjnej.

Reklama

Przy dworcu kolejowym w Ligocie trwa budowa centrum przesiadkowego, które gotowe ma być latem 2018 r. Przy budowanym centrum (w byłym budynku PKP) działa „aAcademy” Niepubliczna Integracyjna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Specjalnymi, do której uczęszczają niepełnosprawne dzieci. Centrum przesiadkowe będzie jedynym miejscem, gdzie możliwe będzie wysadzanie oraz odbieranie dzieci uczęszczających do szkoły. W związku z powyższym zwracam się z prośbą o zapewnienie na parkingu wchodzącym w skład centrum przesiadkowego dodatkowych wyznaczonych miejsc (kopert) dla busów oraz samochodów przewożących osoby niepełnosprawne

– zaznaczył w swoim wniosku radny Pieczyński.

Władze Katowic jeszcze nie odoniosły się do sprawy. Warto jednak zaznaczyć, że procedura zmiany projektu budowlanego w trakcie już rozpoczętej inwestycji jest dosyć skomplikowana. Urząd Miasta ma na odpowiedź niespełna miesiąc.

Węzeł przesiadkowy w Ligocie będzie obsługiwał połączenia: autobus – pociąg – komunikacja indywidualna. W skład inwestycji wejdzie parking naziemny ze 110 miejscami postojowymi, na którym na podstawie biletu miesięcznego na komunikację miejską, kierowcy będą mogli pozostawić pojazdy bezpłatnie. Wybudowana zostanie strefa obsługi podróżnych wraz z zadaszonymi peronami autobusowymi oraz miejscami oczekiwania. Do dyspozycji mieszkańców oddana też będzie też strefa Kiss&Ride, z przeznaczeniem dla krótkotrwałego postoju do ok. 3 min.

Inwestycja zakłada też budowę parkingu dla rowerów i miejsc postojowych dla taksówek. W centrum mają znaleźć się punkty informacji pasażerskiej, tablice systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, a także tzw. urzędomat. Wykonawca węzła jest ponadto zobowiązany do urządzenia zieleni i małej architektury.

Koszt budowy węzła przesiadkowego w Ligocie to ponad 9 mln zł brutto. Podobne mają powstać w Brynowie, Podlesiu, Piotrowicach, Kostuchnie.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
10 − 10 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.