Komisja Kultury, Promocji i Sportu Rady Miasta Katowice / fot. InfoKatowice.pl

MPGK już nie sponsoruje GKS Katowice: Tajna umowa między GKS-em Katowice, a Miejskim Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej w Katowicach, spółką zajmującą się głównie odbiorem śmieci, już nie obowiązuje. W czerwcu dopytywaliśmy o szczegóły umowy zawartej między dwiema spółkami należącymi do miasta. Wtedy usłyszeliśmy, że jest tajna. Jak się okazuje umowa już nie obowiązuje. Wszystko wskazuje na to, że umowa z firmą Aasa na sponsoring też nie zostanie odnowiona.

– Umowa łącząca Klub z MPGK Katowice obwarowana jest klauzulą poufności – poinformował nas jeszcze w czerwcu Maciej Blaut z GKS-u Katowice i faktycznie trafiliśmy wtedy na pewien mur. Sytuacja wydawała się nieco kuriozalna, bo chodzi o dwie spółki należące do miasta, więc co tu utajniać.

Reklama

Natomiast władze spółki były już bardziej otwarte na rozmowę. Okazją była dzisiejsza Komisja Kultury, Promocji i Sportu, to na niej omawiana była sytuacja GKS Katowice i budowy stadionu.

O wpływy od prywatnych sponsorów do spółki zapytał radny Aleksander Uszok z Ruchu Autonomii Śląska. – Jak wygląda dynamika takiego finansowania na przestrzeni ostatnich lat – pytał radny.

W 2016 roku spółka odnotowała wpływy komercyjne na kwotę 3,4 mln zł. Chodzi zarówno o wpływy ze sponsoringu, z biletów na mecze i wpływy z transmisji telewizyjnych.

W sumie umowa ze sponsorem głównym firmą Aasa opiewała na ponad milion złotych, ale tylko część z tej kwoty wpłynęła w zeszłym roku (umowę podpisano we wrześniu). W 2016 roku natomiast prężnie działał Klub Biznesu. Do spółki wpłynęło ponad milion złotych z tego tytułu – firmy wpłacały kwoty od tysiąca do nawet kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.

W trakcie komisji wiceprezes Marcin Janicki poinformował, że umowa sponsorska z MPGK przestała obowiązywać 30 czerwca 2017 roku. Czyli chwilę po tym jak zaczęliśmy o nią dopytywać.

– Rozmowy są dalej prowadzone, aktualnie ta umowa się skończyła – powiedział nam Marcin Janicki. Wiceprezes spółki zaznaczył, że wartość ekwiwalentu reklamowego, który uzyskała zarówno Aasa jak i MPGK przewyższa wartość podpisanego kontraktu. Umowa z MPGK też miała oscylować w okolicach miliona złotych.

– Czekamy na decyzje – odpowiedział Janicki zapytany o sytuację z Aasą. Widzi jeszcze szansę na przedłużenie kontraktu.

Posłuchajcie rozmowy z Marcinem Janickim odnośnie sponsorów wielosekcyjnego GKS-u Katowice.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
4 × 27 =