Marcin Krupa i Czesław Lang / fot. UM Katowice

W tym roku po raz kolejny ulicami Katowic przejedzie Tour de Pologne. Taki przejazd będzie kosztował budżet Katowic 500 tys. zł. Wiceprezydent Katowic ma nadzieję, że w tym roku uda się uniknąć korków.

Kolarze do Katowic przyjadą ponownie 30 lipca. „Okolice „Spodka” to już miejsce kultowe dla Touru” przekonują katowiccy urzędnicy, a mieszkańcy od lat narzekają na utrudnienia spowodowane przejazdem.

– W tym roku kolarze pokonają trzy rundy po ulicach naszego miasta. Wytyczyliśmy trasę tak, żeby prowadziła przez najbardziej zielone zakątki Katowic, gdzie pięknie można kibicować kolarzom, ale też znakomicie pokazać je telewidzom. Bardzo się cieszę, że nasz etap będzie rozegrany w tym roku w weekend. Dzięki temu powinniśmy uniknąć korków, które niestety czasem się zdarzają, gdy jadą kolarze – mówił Waldemar Bojarun – wiceprezydent Katowic.

W sumie kolarze 74 etapu TDP przejadą na Śląsku 400 km. Oficjalna prezentacja trasy odbędzie się 15 maja.

– Mety w Katowicach przechodzą do historii, bo kolarze finiszują tutaj z prędkością 80 kilometrów na godzinę. Kto wygrywa w Katowicach może spokojnie mówić o sobie, że jest królem sprintu – przekonuje Czesław Lang, dyrektor generalny Lang Team.

Jak będzie wyglądał jej przebieg w Katowicach?

  • LINIA METY przejazd al. W. Korfantego lewą stroną przy Spodku pod zakaz
    · Skręt w lewo przez rondo im. Gen J. Ziętka pod zakaz
    · Przejazd al. W. Korfantego
    · Skręt w lewo przejazd ul. Moniuszki
    · Skręt w lewo przejazd ul. Uniwersytecką
    · Przejazd przez al. W. Roździeńskiego
    · Przejazd ul. Olimpijską
    · Skręt w prawo przejazd ul. M. Góreckiego
    · Skręt w prawo przejazd ul. T. Dobrowolskiego
    · Przejazd przez al. W. Roździeńskiego
    · Prosto przejazd ul. J. Dudy-Gracza
    · Prosto przejazd ul. Graniczną
    · Skręt w lewo przejazd ul. Gen. J. Pułaskiego
    · Skręt w prawo przejazd aleją na Dolinę Trzech Stawów
    · Skręt w prawo przejazd ul. Trzech Stawów
    · Skręt w prawo przejazd ul. Francuską
    · Skręt w lewo przejazd ul. Ceglaną
    · Prosto przejazd ul. Meteorologów
    · Skręt w prawo przejazd ul. A. Zgrzebnioka
    · Skręt w prawo przejazd ul. T. Kościuszki
    · Skręt w lewo przejazd ul. J. Poniatowskiego
    · Skręt w prawo przejazd ul. Mikołowską
    · Prosto przejazd ul. J. Matejki
    · Przejazd przez Pl. Wolności
    · Skręt w prawo przejazd ul. Sokolską
    · Skręt w prawo przejazd ul. P. Skargi
    · Skręt w lewo przejazd ul. W. Korfantego
    · Prosto przejazd przez rondo im. Gen J. Ziętka
    · Prosto przejazd al. W. Korfantego pod zakaz
    · Nawrotka na pętli Słonecznej
    · LINIA METY przejazd prosto al. W. Korfantego

5 KOMENTARZE

  1. Zawsze się znajdzie kilku którzy narzekają. Bardzo dobrze, że TdP jeździ co roku przez Katowice. Jest to świetna forma promocji i zaszczyt dla miasta Katowice, że najlepsi kolarze świata co roku odwiedzają nasze miasto.

    • oczywiście narzekają bo są marudni czy narzekają bo mają problem z dojechaniem do pracy bo zamknięto im wszystkie drogi wyjazdowe z dzielnicy jak to miało miejsce podczas ostatniego Tour? Może wyjdź trochę poza ramy tej imprezy – i dopytaj dlaczego impreza poza tym że kosztowna niesie za sobą utrudnienia dla wielu mieszkańców pracujących tego dnia.

    • Wiesz co, promocja promocją, jednak widok autobusów błądzących gdzieś bez sensu i usiłujących dostać się na rozkładową trasę jest bezcenny. Katowice w ostatnich latach stały się jednym wielkim centrum przesiadkowym, gdzie każdego dnia mnóstwo ludzi biegnie z pociągu na autobusy, busy i tramwaje przeróżnych przewoźników. Stąd można się dostać niemal w każde miejsce całego GOP oraz całego województwa i innych dużych miast Polski. Nic więc dziwnego, że zamknięcie dla ruchu połowy centrum miasta rodzi gniew.

  2. PS. Ciekawi mnie jedno – co w przypadku, gdyby jakieś miasto nie chciało zapłacić pół miliona za zorganizowanie mety wyścigu?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
29 × 5 =