Urząd Miasta Katowice
Reklama

Nie ma inwestora, nie będzie drogi. Miasto Katowice chciało wybudować drogę łączącą al. W. Roździeńskiego z ul. Obrońców Westerplatte, poprzez przedłużenie ul. Miedzianej. Nowa droga miała odciążyć ul. gen. Józefa Hallera w Burowcu i Bohaterów Monte Cassino w Zawodziu. Mieszkańcy skarżą się m.in. na hałas i drgania wywołane dużą ilością tirów. Droga jednak nie powstanie, potwierdzają się podawane wcześniej przez InfoKatowice.pl informacje, o wycofaniu się prywatnego inwestora.

Pierwsze informacje na temat drogi pojawiły się już 1,5 roku temu. Trasa, będąca przedłużeniem ulicy Miedzianej, miałaby prowadzić przez nieużytki i tereny poprzemysłowe. W budżecie na 2016 rok przeznaczono 8 mln złotych na rozpoczęcie prac budowlanych. Urząd Miasta Katowice posiadał także gotowe plany i dokumentację, miał powstać układ drogowy, wraz z rondem i nową sygnalizacją świetlną.

Reklama
Plan budowy drogi łączącej al. W. Roździeńskiego z ul. Obrońców Westerplatte, poprzez przedłużenie ul. Miedzianej / fot.openstreetmap.org

– Miasto Katowice w planach rozwojowych układu drogowego na najbliższe lata nie zakładało budowy połączenia al. Roździeńskiego z ul. Obrońców Westerplatte. Jednakże w związku z wnioskiem podmiotu zewnętrznego planującego inwestycję na tym terenie i deklaracją przyszłej współpracy przy realizacji rozbudowy ul. Miedzianej, a w szczególności mając na względzie potencjał inwestycyjny tego obszaru do budżetu Miasta Katowice na rok 2016 wprowadzono zadanie pn.: „Budowa drogi łączącej S86 z ul. Obrońców Westerplatte” – tłumaczy Dariusz Czapla z katowickiego magistratu. – Tymczasem firma Pinnacle Poland Sp. z o.o. wycofała się z planów inwestycyjnych, w związku z czym miasto zawiesiło realizację przedłużenia ulicy Miedzianej – dodaje.

Potrzebny inwestor

Ewentualna realizacja nowego układu drogowego w przyszłości. jest zależna od możliwych inwestycji na terenie pomiędzy ul. Obrońców Westerplatte a al. W. Roździeńskiego.

– W tym przypadku podjęcie przez miasto współpracy z podmiotem zewnętrznym zakładało uzyskanie efektów ożywienia gospodarczego, możliwą aktywizację nowych terenów inwestycyjnych, a także rozszerzenie działalności prowadzonej dotychczas przez istotne firmy zlokalizowane w sąsiedztwie. Kosztowne układy drogowe, uwzględniające także potrzeby inwestorów prywatnych, powinny być realizowane we współpracy i zaangażowaniu tych podmiotów – usłyszeliśmy w magistracie.

Droga miała kosztować w sumie 30 mln złotych. Miasto deklaruje, że odciążenie dzielnic Zawodzie i Szopienice-Burowiec z nadmiernego ruchu ciężarowego ma zapewnić inna inwestycja. Chodzi o rozbudowę w przyszłości węzła Bagienna – Obrońców Westerplatte.

Reklama

3 KOMENTARZE

  1. Droga miała odciążyć zatłoczoną ulicę gen. J. Hallera. Jednak prywatna firma – Pinnacle Poland Sp. z o.o. – wycofała się z planów inwestycyjnych w rejonie ul. Miedzianej, więc władze Katowic nie zbudują drogi… Czyli prywatny inwestor WAŻNIEJSZY niż mieszkańcy Burowca 🙁

  2. […] Już wcześniej w tym rejonie planowano różne inwestycje. Teren zainteresowana była firma Pinnacle Poland Sp. z o.o., a miasto chciało wybudować nową drogę, która miała skomunikować te tereny (a przy okazji odciążyć z TiR-ów zatłoczoną ul. gen. J. Hallera w Burowcu). Ostatecznie nic z tych planów nie wyszło (pisaliśmy o tym tutaj). […]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
22 + 24 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.