Reklama

Urząd Miasta Katowice ukarał Fundację Promocji Regionów „Wyspa Kultury” w związku z Międzynarodowym Festiwalem Seriali Serialis, który odbył się pod koniec sierpnia tego roku. Magistrat wykupił świadczenia promocyjne w ramach Festiwalu na 1 mln złotych brutto. Za co i na jaką kwotę ukarano Fundację? M.in. za brak emisji bilboardu sponsorskiego z logo Katowic przed i po emisji gali wręczenia nagród Serialis. Gala będzie wyemitowana, ale… na Święta Bożego Narodzenia i to w trzech częściach.

Miasto Katowice korzystając z tzw. „uchwały o turystyce biznesowej” wykupiło świadczenia promocyjne w ramach imprezy. Dzięki uchwale magistrat ma rocznie 9 mln złotych do dyspozycji na tego typu działania, które zdają się być bardziej współfinansowaniem imprez odbywających się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym. 10 marca do magistratu zgłoszono dokumenty odnośnie imprezy, 31 marca wewnątrz urzędowa komisja zdecydowała się na „wykup świadczeń promocyjnych”. Sama Fundacja „Wyspa Kultury” powstała na początku… maja. Miasto Katowice zapewniło też Fundacji na 6 dni za darmo, skorzystanie z obiektu Międzynarodowego Centrum Kongresowego.

Reklama

W dokumentach złożonych do magistratu, Fundacja oszacowała koszt imprezy na przeszło 8,5 mln złotych. Skąd takimi pieniędzmi miała dysponować niedawno powstała Fundacja z kapitałem założycielskim 100 tys. zł?  Ponad 4,7 mln złotych miało zostać wydane na promocję Festiwalu Serialis. Większość z tych pieniędzy ma charakter czysto wirtualny, bo są to „koszty promocji barterowej”, którą mieli zapewnić partnerzy Festiwalu Serialis. Chodzi o ogólnopolskie telewizje, te ostatecznie nie zdecydowały się na współpracę w takim charakterze.

Poprosiliśmy mailowo Karolinę Wit, prezes Fundacji „Wyspa Kultury” (w trakcie festiwalu nie chciała z nami rozmawiać), o informację odnośnie kosztów Serialisu i dokumenty rozliczeniowe Festiwalu. Zapytaliśmy też m.in., czy to prawda, że 1 mln zł otrzymany od miasta Katowice, pozwolił sfinansować całość wydarzenia. Odpowiedzi nie otrzymaliśmy.

Na to ostatnie pytanie odpowiedział nam zapytany Waldemar Bojarun wiceprezydent Katowic. To on przewodniczył komisji, która przyznała pieniądze Fundacji.

– Miasto nie finansuje wydarzeń tylko zleca usługi. Wyjaśniałem to już Panu osobiście, jasno i czytelnie – odpowiedział nam wiceprezydent Katowic. Bojarun zaznaczył też, że impreza się udała. – Jesteśmy zadowoleni z rezultatów. Zawsze jednak można coś zrobić lepiejdodał.

Miasto nakłada symboliczną karę

Urząd Miasta Katowice ukarał Serialis. – Kara umowna naliczona została w maksymalnej wysokości – 5 % kwoty środków przeznaczonych przez miasto na realizację niniejszej umowy – poinformowała nas Joanna Górska z Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Katowice. W magistracie potwierdzono nam, że chodzi o 50 tys. zł. Kara naliczana jest w przypadku nieprzeprowadzenia lub nienależytego przeprowadzenia przez organizatora któregokolwiek z działań objętych zapisami umowy.

Fundację ukarano za nieumieszczenie billboardu sponsorskiego przed i po emisji telewizyjnej uroczystej gali rozdania nagród Międzynarodowego Festiwalu Seriali (MFS). Jako, że gala nie była transmitowana przez telewizję to i billboardu z logo miasta też nie było. Tutaj pojawia się kolejne kuriozum. Zgodnie ze raportem z wykonania Festiwalu gala ma zostać wyemitowana w 3 częściach – 24, 25 i 26 grudnia na kanale TV Polonia.

Drugą sprawą była zdaniem urzędników, nienależyta ekspozycja logo miasta Katowice w reklamach i artykułach sponsorowanych na łamach dzienników, tygodników, prasy branżowej i specjalistycznej”. Miasto nie uznało portalu serialowa.pl za „prasę” branżową i specjalistyczną. Trzecim i ostatnim elementem składającym się na 5 procent kary jest: „ekspozycja logo miasta Katowice na nośnikach reklamowych MFS typu plakaty, citylighty,(siatki wielkoformatowe), billboardy w związku z brakiem realizacji reklamy na wszystkich wymienionych nośnikach”.

Co ciekawe Fundacja zapowiadała reklamę na terenie całego kraju. Skończyło się na ponad 20 nośnikach m.in. billboardy (w raporcie z wykonania doliczyliśmy się 17 reklam wielkoformatowych) i oklejone wiaty przystankowe (tutaj doliczyliśmy się 8) w Katowicach, Krakowie i Wrocławiu. Fundacja chwali się też roznoszeniem ulotek w Katowicach, Tychach, Sosnowcu, Gliwicach i Chorzowie.

8 listopada Komisja Rewizyjna Rady Miasta Katowice zajmie się sprawą Festiwalu Serialis.

Reklama

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
10 + 19 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.