System Śląskie Karty Usług Publicznych nie wytrzymał. Część pasażerów kupiła bilety, a system ich nie widzi. Wykonawca ŚKUP pracuje nad usunięciem awarii.
– W związku ze spiętrzeniem w krótkim czasie ogromnej liczby transakcji, nastąpiły opóźnienia z przepływem danych w systemie, co skutkuje tym, że część pasażerów, którzy wykonali transakcję zakupu biletu online otrzymują w pojazdach informację o braku ważnego biletu – informuje KZK GOP. – Obecnie wykonawca systemu intensywnie pracuje nad usunięciem tej awarii i system jest optymalizowany do aktualnej sytuacji. Dane o zakupionych kontraktach są sukcesywnie przesyłane do pojazdów – dodaje w komunikacie KZK GOP.
Największy organizator transportu publicznego na Śląsku przeprasza i zaznacza, że osoby, które kupiły bilet za pośrednictwem portalu klienta mają prawo do korzystania z komunikacji KZK GOP na tej podstawie.
– Informujemy także, że zakupione bilety można aktywować również w 109 automatach biletowych, 800 punktach sprzedaży oraz w sieci punktów obsługi klienta oraz punktów obsługi pasażera – czytamy w komunikacie KZK GOP.