foto: Infokatowice.pl
Reklama

Na przestrzeni całego roku w Katowicach ma powstać kilkanaście kilometrów nowych ścieżek rowerowych. W mieście powstaną także kontraruchy i kontrapasy dla rowerzystów.

W tym roku w Katowicach wybudowanych zostanie kilkanaście kilometrów nowych ścieżek rowerowych, w tym też takie, które połączą Katowice z miastami ościennymi, np. na początku sierpnia ukończono budowę ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Chorzowskiej – od ul. Dębowej do ul. Złotej, ruszyła także budowa ścieżki na ul. Telewizyjnej i Bytkowskiej.

Reklama

– Katowice to miasto coraz bardziej przyjazne dla rowerzystów. Inwestujemy znaczne środki w rozbudowę infrastruktury rowerowej, w tym roku otworzyliśmy 10 stacji wypożyczalni rowerów i nie jest nasze ostatnie słowo – powiedział prezydent Marcin Krupa. – Bardzo się cieszę, że rowery pełnią w Katowicach funkcję rekreacyjną, bo mamy wiele pięknych miejsc, które można na nich odwiedzić – od Doliny Trzech Stawów, po Park Kościuszki, czy zabytkowy Nikiszowiec. Zależy nam jednak, by rower zaczął w Katowicach mocniej pełnić funkcję transportową – mówi prezydent.

Lawinowo wzrosła w tym sezonie popularność rowerowych wypożyczalni w Katowicach. W tym roku czekają nas również zmiany w strefie Tempo 30. – Mają one zwiększać bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu – tj. pieszych i rowerzystów. W strefie nastąpiło wyraźne zwiększenie ruchu rowerzystów. Nowym rozwiązaniem będzie kontraruch i kontrapasy dla rowerzystów. To efekt naszych rozmów ze środowiskiem rowerzystów. Jesteśmy miastem przyjaznym rowerom – dlatego już w sierpniu czekają nas duże zmiany – zapowiada prezydent Krupa. – Kontrapas powstanie przy ul. Słowackiego – na odcinku od ul. Opolskiej do ul. Chopina. Rowery, na specjalnie wytyczonej trasie będą mogły jechać w kierunku przeciwnym niż samochody. Natomiast kontraruch zostanie prawdopodobnie wprowadzony na całej długości ul. Żwirki i Wigury – obecnie trwają finalne ustalenia w tej sprawie – zapowiada prezydent Krupa.

Poniżej przedstawiamy wszystkie inwestycje rowerowe planowane i zakończone w 2016 roku:

Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Brackiej i Gliwickiej (ZAKOŃCZONA)
Droga dla rowerów o długości ok. 650 m wraz z dostosowaniem sygnalizacji świetlnej do ruchu rowerowego na skrzyżowaniu ul. Bracka/Bocheńskiego/Gliwicka
Koszt: 459 320 zł brutto
Odebrana i przekazana do użytkowania 13.05.2016 r.

Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Chorzowskiej – etap I od ul. Dębowej do ul. Złotej (ZAKOŃCZONA, termin zakończenia robót 4.08.2016, odbiór oznakowania nastąpi 8.08)
Droga dla rowerów o długości ok. 470 m wraz z dostosowaniem sygnalizacji świetlnej do ruchu rowerowego na skrzyżowaniu ul. Chorzowska/Dębowa /Złota
Koszt: 449.312 zł brutto (kwota umowna)

Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Chorzowskiej – etap II – od ulicy Złotej do wejścia do Parku Śląskiego (ZAKOŃCZONA, odbiór 3.08)
Droga dla rowerów o długości ok. 490 m oraz 110 m ciągu pieszo-rowerowego na odcinku, gdzie ze względu na uwarunkowania terenowe nie było możliwości odseparowania ruchu pieszego i rowerowego
Koszt: 281.385 zł brutto (kwota umowna)

Budowa drogi łączącej ul. Kijowską z ul. Książęcą w Katowicach (W BUDOWIE)
Przygotowanie terenów pod budownictwo mieszkaniowe w rejonie ul. Książęcej – osiedle Franciszkańskie
Droga dla rowerów o długości ok. 450 m wzdłuż nowo budowanej drogi
Koszty budowy drogi dla rowerów ujęte w robotach drogowych
Realizacja rozpoczęta 20.07.2016 – planowany termin zakończenia robót 13.04.2017

Budowa infrastruktury drogowej przy osiedlu TBS na ul Sławka w Katowicach (W BUDOWIE)
Przygotowanie terenów pod budownictwo mieszkaniowe TBS w rejonie ul. Sławka – os. Witosa
Droga dla rowerów w obecnie rozpoczętym etapie ok.210m. Planowane jest połączenie rowerowe osiedla TBS z infrastrukturą na ul. Obroki
Koszty budowy drogi dla rowerów ujęte w robotach drogowych
Wykonawca wszedł na plac budowy 1.08.
Planowany termin ukończenia robót: maj 2017

Droga leśna dla ruchu rowerowego przy ul. Owsianej (PLAN)
ZZM planuje budowę połączenia koło stawu Starganiec. Wiosną ZZM zlecił wykonanie projektu przystosowania drogi leśnej dla ruchu rowerowego przy ul. Owsianej w Katowicach. W czerwcu przyjęto projekt. Wykonanie drogi wyceniono na kwotę 120.000 zł. ZZM planuje zlecenie wykonania inwestycji jesienią tego roku.
Długość odcinka łączącego Starganiec z ul. Owsianą przez las ok. 1800 m, z czego ok. 1200 wzdłuż ciepłociągu, pozostała część po drodze leśnej.

Budowa ścieżki rowerowej – ul. Telewizyjna (W BUDOWIE)
długość 926 m
koszt 430 tys. zł
planowany termin zakończenia robót: do 15.09.2016
(Inwestycja prowadzona przez MZUiM)

Budowa ścieżki rowerowej – ul. Bytkowska (W BUDOWIE)
długość 755 m
koszt 264 tys. zł
planowany termin zakończenia robót: do 30.09.2016
(Inwestycja prowadzona przez MZUiM)

Budowa ścieżki rowerowej – skrzyżowanie ul. Bielska – Kołodzieja (dz. Murcki) (W BUDOWIE)
długość 420 m
koszt 70 tyś zł
planowany termin zakończenia robót: do 12.08.2016
(Inwestycja prowadzona przez MZUiM)

Inwestycje planowane przez MZUiM w tym roku:

Ciąg pieszo-jezdny na ul. Chrobrego (roboty rozpoczną się 8.08, wykonawca ma 30 dni na ukończenie prac)
długość 460 m
koszt 600 tys. zł

Połączenie wzdłuż ul. Bohaterów Monte Cassino do Bulwarów Rawy ~1000 mb (PLAN)

Połączenie ul. Bohaterów Monte Cassino do ul. Niepodległości ~ 2100mb (w tym na zasadach ogólnych 755 mb) (PLAN)

Połączenie Bocheńskiego – Pukowca – Rataja ~1500 mb. (PLAN)

Połączenie Medyków – Dworzec PKP Ligota ~ 1750mb (w tym na zasadach ogólnych 890 mb) (PLAN)

Połączenie wzdłuż ul. Stęślickiego ~700 mb (PLAN)

Reklama

4 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
21 − 18 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.