foto: Infokatowice.pl
Reklama

Jedną z najważniejszych potrzeb dla rowerzystów w Katowicach są kontrapasy, czyli trasy rowerowe wzdłuż ulic jednokierunkowych, skierowane odwrotnie do kierunku ruchu samochodów. W trakcie spotkania przedstawicieli środowisk rowerowych z miejskimi urzędnikami na początku czerwca, omawiana będzie właśnie kwestia kontrapasów. – Miejsc w mieście jest naprawdę bardzo dużo, w których można by tego typu działania zastosować – powiedział nam Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Posłuchajcie nagrania [5 min 18 sekund]

Reklama

Do 2020 roku miasto chce połączyć dzielnice z centrum trasami rowerowymi. – Planem docelowym, który obejmuje podstawowa sieć infrastruktury rowerowej to jest około 60 km – mówi Paweł Sucheta oficer rowerowy Urzędu Miasta Katowice i dodaje, że nie na wszystkie ścieżki miasto ma opracowany plan koncepcyjny.

Rowerzyści się cieszą, że Katowice stają się coraz bardziej rowerowe i mówią wprost czego chcą – kontrapasów. – To jest dla mnie na obecną chwilę najbardziej potrzebna sprawa – powiedział nam jeden z katowickich rowerzystów.

Spotkanie w Urzędzie Miasta ma m.in. służyć wypracowaniu standardów, te pozwolą określić czy w danej lokalizacji można mówić o kontrapasie. Sprawa nie jest prosta, zaznacza prezydent Katowic, bo źle wprowadzone kontrapasy mogą być niebezpieczne. Jednak miasto jest zdeterminowane aby połączyć dzielnice ze Śródmieściem Katowic.

– Jeżeli będzie potrzeba wykorzystania również do tego celu dróg, po których dzisiaj poruszają się samochody, na pewno będziemy ograniczali ten ruch na rzecz transportu rowerowego – stwierdził Marcin Krupa.

Reklama

1 Komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
20 + 22 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.