Posiedzenie Komisji Infrastruktury i Środowiska / fot. Vardges Muradyan / InfoKatowice.pl
Reklama

Władze Katowic ostatecznie potwierdziły, że nie będzie przywrócenia kursowania linii autobusowej nr 12 przez Zawodzie, Burowiec, Szopienice, Janów i Nikiszowiec do Giszowca. W argumentacji podano, że to „nieefektywne rozwiązanie”.

O staraniach mieszkańców wschodnich dzielnic Katowic oraz radnych miejskich w sprawie przywrócenia kursowania linii autobusowej nr 12 do Giszowca (przez Zawodzie, Burowiec, Szopienice, Janów i Nikiszowiec) pisaliśmy już wielokrotnie (m.in. tutaj i tutaj). Sprawa była przedmiotem żywej dyskusji na posiedzeniach Komisji Infrastruktury i Środowiska Rady Miasta Katowice.

Reklama

19 sierpnia wiceprezydent miasta Krzysztof Mikuła w piśmie do radnego Józefa Zawadzkiego ostatecznie stwierdził, że przywrócenie linii autobusowej nr 12 na trasie do Giszowca, jest nieekonomiczne. Argumentuje, że:

[…] Poprzez wprowadzoną zmianę zwiększono częstotliwość kursów i zrezygnowano z odcinków pokrywających się z komunikacją tramwajową [tj. Zawodzie, Burowiec, Szopienice  – przyp. red.]. Dojazdy na trasie: Ligota – Giszowiec – Nikiszowiec zapewniane są w sposób bezpośredni linią autobusową nr 292, której trasa zabezpiecza szybszy i mniej kolizyjny dojazd, z pominięciem centrum miasta, wyłącznie autobusami niskopodłogowymi, przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych. Jednocześnie zwiększono pojemność autobusów w najbardziej obciążonych kursach. Ponadto dla zapewnienia dotychczasowego poziomu oferty komunikacyjnej na odcinku Giszowiec -Nikiszowiec -Janów -Szopienice oraz celem przyspieszenia dojazdu do Giszowca i Nikiszowca do centrum uruchomione zostały nowe, szybkie linie nr 920 i 930, co było odpowiedzi ą na wnioski pasażerów o stworzenie szybkiego połączenia tych dzielnic z Centrum […].

Wiceprezydent zaznaczył także, że połączenie Ligoty z Zawodziem, Burowcem i Szopienicami jest możliwe „w systemie przesiadkowym z linii autobusowej nr 12 (częstotliwość co 10 minut w dzień roboczy, co 20 minut w dzień wolny) na linie tramwajowe nr : 14, 15, 20 (wspólna częstotliwość kursowania co ok. 5 minut w dzień roboczy oraz co ok. 10 minut w dzień wolny)”.

Krzysztof Mikuła skonkludował, iż:

[…] Biorąc pod uwagę argumenty przedstawione przez KZK GOP oraz uwzględniając fakt, że proponowana przez Pana Radnego zmiana [tj. przywrócenie linii autobusowej nr 12 na trasie do Giszowca – przyp. red.] spowodowałaby pogorszenie punktualności linii ze względu na jej przebieg, a także powrót do nieefektywnych rozwiązań, w których linie autobusowe pokrywają się z przebiegiem linii komunikacji tramwajowej, zasadnym jest utrzymanie funkcjonującej oferty przewozowej.

Reklama

3 KOMENTARZE

  1. Witam.To jakiejś brednie .Linia nr „12” nieefektywna?W momencie kiedy to na Zawodziu jest więcej mieszkańcówe gdyż jest zasiedlane ludźmi z innych rejonów Katowic.Ponadto jeśli ktoś argumentuje tym , że mozna się przesiadać to dziękuję takim włodarzom miasta.Panie v-ce prezydencie prose jeździć do pracy swojej autbusem bądź tramwajem z przesiadkami.

    • Czego się spodziewać po człowieku, który jako prawnik, wypowiada się na tematy transportowe i poucza innych? Ten człowiek nie ma żadnej komplementarnej wiedzy, mówi to co mu podpowiedzą, bo uważa to za słuszne. Takich ludzi powinno się bojkotować.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
26 − 22 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.